خانه / دسته‌بندی نشده / مبانی نظری مدیریت دانش، معناسازی و دانش آفرینی، شیوه های (مؤلفه های) مدیریت دانش

مبانی نظری مدیریت دانش، معناسازی و دانش آفرینی، شیوه های (مؤلفه های) مدیریت دانش

مبانی نظری مدیریت دانش، معناسازی و دانش آفرینی، شیوه های (مؤلفه های) مدیریت دانش

مبانی نظری مدیریت دانش، معناسازی و دانش آفرینی، شیوه های (مؤلفه های) مدیریت دانش
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها ۰
فرمت فایل docx
حجم فایل ۱۷۲ کیلو بایت
تعداد صفحات فایل ۳۸

دانلود مبانی نظری مدیریت دانش، معناسازی و دانش آفرینی، شیوه های (مؤلفه های) مدیریت دانش  مبانی نظری مدیریت دانش، معناسازی و دانش آفرینی، شیوه های (مؤلفه های) مدیریت دانش dl


گزارش تخلف برای مبانی نظری مدیریت دانش، معناسازی و دانش آفرینی، شیوه های (مؤلفه های) مدیریت دانش  مبانی نظری مدیریت دانش، معناسازی و دانش آفرینی، شیوه های (مؤلفه های) مدیریت دانش Report
مبانی نظری مدیریت دانش، معناسازی و دانش آفرینی، شیوه های (مؤلفه های) مدیریت دانش  مبانی نظری مدیریت دانش، معناسازی و دانش آفرینی، شیوه های (مؤلفه های) مدیریت دانش nopic

فروشنده فایل

کد کاربری ۱۱۱۳
کاربر  مبانی نظری مدیریت دانش، معناسازی و دانش آفرینی، شیوه های (مؤلفه های) مدیریت دانش User2

مبانی نظری مدیریت دانش، معناسازی و دانش آفرینی، شیوه های (مؤلفه های) مدیریت دانش


توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری




۲-۱ مقدمه ۱۲
۲-۲ تعاریف و مبانی نظری ۱۳
۲-۲-۱ سیر تحول مدیریت دانش ۱۳
۲-۲-۲ مفاهیم پایه در مدیریت دانش ۱۴
۲-۲-۳ مفهوم داده ۱۴
۲-۲-۴ مفهوم اطلاعات ۱۴
۲-۲-۵ مفهوم دانش ۱۵
۲-۲-۶ انواع دانش ۱۶
۲-۳ معناسازی و دانش آفرینی ۱۷
۲-۴ مفهوم مدیریت دانش ۲۰
۲-۵ عوامل مؤثر در مدیریت دانش ۲۲
۲-۵-۱ نقش فناوری اطلاعات در مدیریت دانش ۲۲
۲-۵-۲ نقش فرهنگ سازمانی در مدیریت دانش ۲۳
۲-۵-۳ نقش مدیریت در مدیریت دانش ۲۴
۲-۶ شیوه¬های (مؤلفه¬های) مدیریت دانش ۲۴
۲-۷ ابعاد مدیریت دانش ۲۷
۲-۷-۱ مدیریت دانش سازمانی ۲۷
۲-۷-۲ مدیریت دانش شخصی ۲۸
۲-۸ جایگاه و ضرورت به کارگیری مدیریت دانش در مؤسسات آموزش عالی ۳۰
۲-۹ پیامدهای اقتصادی، فنی و اجتماعی مدیریت دانش در آموزش عالی ۳۳
۲- ۱۰ نقش مدیریت دانش در برنامه¬ریزی درسی و فعالیت¬های آموزشی اعضای هیأت علمی ۳۵
۲- ۱۱ مرور پیشینه پژوهش ۴۰
۲- ۱۲ نتیجه¬گیری ۴۳

۲-۱ مقدمه
امروزه بهره¬وری بهینه دانش، دغدغه سازمان¬های قرن بیست و یکم است و اهمیت آن از اواسط دهه ١٩٩٠، در بسیاری از کنفرانس¬های بین المللی مطرح شده است. در حال حاضر، اطلاعات و دانش به عنوان قدرت و سلاح استراتژیک تلقی می¬شوند، سرمایه به حساب می¬آیند و در مدیریت مدرن به عنوان منابعی پذیرفته شده¬اند که مستعد مطالعه و پژوهش با استفاده از تکنیک¬هایی که برای سایر حوزه¬های کوشش انسانی ایجاد شده و به کار برده می¬شوند، هستند. دانش، به عنوان نیرویی قدرتمند، برای سازمان-های بخش خصوصی و دولتی در دستیابی به سود رقابتی و مقایسه¬ای، عامل حیاتی به شمار می¬رود، اما اکثر مؤسسات و شرکت¬های عصر اطلاعات، مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش را به صورت تشریفاتی و روتین انجام می¬دهند. اگر¬چه تشخیص تفاوت میان داده¬ها، اطلاعات، دانش و عقل برای این مؤسسات، ضروری است اما تغییر شکل داده¬ها و اطلاعات و تبدیل آن¬ها به دانش و سپس مدیریت این دانش به نفع یک مؤسسه، اقدامی فعالانه است و مدیران برای این عمل باید مؤثر و مبتکر باشند (مختار، ۲۰۰۴). بنابراین با توجه به تغییرات سریع و دائمی در جهان کنونی، ضروری است كه سازمان¬ها بازگشت تمامی سرمایه¬های خود را به بیش¬ترین حد ممكن برسانند. یکی از سرمایه¬هایی كه كم¬ترین بهره¬برداری را داشته است، دانشی است كه در اختیار افراد آن سازمان است. دانش به طور سنتی، یا در اذهان متخصصان (به شكل دانش ضمنی) و یا به شكل گزارش، ارائه مطالب، ویدئوها و اسناد (به شكل دانش صریح) ذخیره می¬شود. ذخیره¬سازی دانش شخصی به شكل سند و گزارش دشوار است و در صورتی كه به عنوان دانش ضمنی در اذهان متخصصان وجود داشته باشد، بازیابی و دسترسی به آن مشكل است. مدیریت دانش، توانایی استفاده از دانش قبلی را برای شناخت ارزش اطلاعات جدید، تلفیق و یكپارچه¬سازی آن و به كاربردن آن برای تولید دانش و قابلیت¬های جدید ترسیم می¬كند (میتال، ۲۰۰۸).
از طرفی دیگر، مؤسسات دانشگاهی به عنوان مراکز تولید و اشاعه دانش بیش از هر سازمان دیگری نیازمند اجرای مدیریت دانش هستند. با این¬که دانشگاه¬ها خود مخازن دانش هستند، تاکنون به سرمایه¬های فکری و منابع علمی تولید شده به ¬وسیله جامعه دانشگاهی توجه کافی مبذول نشده است به طوری که تا به امروز هیچ¬گونه کنترلی بر دانش غیر مکتوب، دانش موجود در اذهان، صورت نگرفته و اطلاعات مدون تولید شده در داخل نیز به ندرت به گونه¬ای مجتمع و یکپارچه جمع¬آوری و در چارچوبی نظام¬مند مدیریت شده است. این ضعف مدیریتی سبب شده که بسیاری از سرمایه¬های ارزشمند موجود برای همیشه ناشناخته و دور از دسترس و بسیاری از خلاء¬های موجود هم¬چنان به قوت خود باقی بمانند. از سوی دیگر عدم توجه به اطلاعات تولید شده در داخل و فقدان یک رویکرد تجاری، دانشگاه¬ها را به لحاظ مادی نیز متضرر نموده و سبب شده است که بسیاری از این اطلاعات توسط ناشران خصوصی منتشر و در قالب منابع اطلاعاتی دوباره به خود دانشگاه¬ها فروخته شود (حاضری و صراف¬زاده، ۱۳۸۵).

۲-۲ تعاریف و مبانی نظری
۲-۲-۱ سیر تحول مدیریت دانش
بیان دقیق تاریخچه پیدایش و نضج مدیریت دانش امکان¬پذیر نیست. می¬توان چنین استدلال کرد که مدیریت دانش با اولین نقاشی¬ها در غارها و یا با استفاده از اولین ارتباطات کلامی آغاز شده است (فراپائولو ، ۱۳۸۸). بنابراین اگر¬چه مدیریت دانش مفهومی نسبتاً قدیمی است اما در مفهوم نوین خود از اواخر دهه ۱۹۷۰ مطرح گردید. با نزدیک شدن به اواسط دهه ۱۹۸۰ و آشکار شدن جایگاه دانش و تأثیر آن بر حفظ قدرت رقابت در بازارهای اقتصادی اهمیت آن مضاعف شد. در این دهه، نظام¬های مبتنی بر هوش مصنوعی و نظام¬های هوشمند برای مدیریت دانش به کار گرفته شد و مفاهیمی چون فراهم آوری دانش، مهندسی دانش، نظام¬های دانش مدار و مانند آن رواج یافت (دراکر۲، ۱۹۹۳). در اواخر دهه ۸۰ می¬توان سیر صعودی انتشار مقالات مربوط به مدیریت دانش را در مجلات حوزه¬های مدیریت، تجارت و علوم کتابداری و اطلاع¬رسانی مشاهده کرد. در همین دوران اولین کتاب¬های مربوط به این حوزه منتشر شدند. در آغاز دهه¬ ۱۹۹۰ فعالیت گسترده شرکت¬های امریکایی، اروپایی و ژاپنی در حوزه مدیریت دانش به نحو چشم¬گیری افزایش یافت. ظهور وب جهانی در اواسط دهه ۱۹۹۰ تحرک تازه¬ای به حوزه مدیریت دانش بخشید. شبکه بین المللی مدیریت دانش در اروپا، مجمع مدیریت دانش ایالات متحده¬ فعالیت¬های خود را در اینترنت گسترش دادند. در سال ۱۹۹۵، اتحادیه اروپا طی برنامه¬ای به نام اسپریت۳ بودجه قابل ملاحظه¬ای را برای اجرای طرح¬های مدیریت دانش اختصاص داد. به تدریج شرکت¬های بزرگی مانند ارنست و یانگ۴، بوزآلن و همیلتون۵ و ده¬ها شرکت دیگر به شکل تجاری وارد عرصه مدیریت دانش شدند. اکنون مدیریت دانش در سال¬های آغازین قرن ۲۱ برای بسیاری از کشورهای پیشرفته به عنوان نماد رقابت و عامل دستیابی به قدرت و توسعه است. شرکت¬های بزرگ اروپایی از سال ۲۰۰۰ به بعد حدود ۵۵% درآمد خود را به مدیریت دانش اختصاص داده¬اند (داوری و شانه¬ساز، ۱۳۸۰). گاه¬شمار مدیریت دانش را می¬توان به طور خلاصه به صورت جدول ۲-۱ نشان داد.

جدول۲-۱ گاه شمار مدیریت دانش
دهه روند پیشرفت مفهوم مدیریت دانش
دهه ۱۹۷۰ مدیریت دانش مطرح شد.
دهه ۱۹۸۰ بر اهمیت مدیریت دانش افزوده شد و انتشارات مربوط به مدیریت دانش سیر صعودی یافت.
اوایل دهه ۱۹۹۰ فعالیت شرکت¬های امریکایی، اروپایی و ژاپنی در حوزه مدیریت دانش شدت یافت.
اواسط دهه ۱۹۹۰ شبکه¬های بین¬المللی مدیریت دانش پدید آمد.
اواخر دهه ۱۹۹۰ مدیریت دانش در زمره فعالیت¬های تجاری شرکت¬ ¬های بزرگ درآمد.
هزاره سوم شرکت¬¬¬های بزرگ اروپایی حدود ۵۵ درصد درآمد خود را به مدیریت دانش اختصاص دادند.

۲-۲-۲ مفاهیم پایه در مدیریت دانش
تعمق در مدیریت دانش، بدون ارائه تعریف دانش و مفاهیم مرتبط به آن، امكان¬پذیر نیست. بنابراین، هر چند به اختصار، سعی شده است تعریف ساده و در عین حال دقیقی از مفاهیم مورد نظر ارائه گردد.

۲-۲-۳ مفهوم داده
فرهنگ اصطلاحات مدیریت دانش (۲۰۰۳) داده¬ها را مجموعه واقعیات مجزا و عینی درباره حوادث، رویدادها یا واقعیات و اشکال فاقد زمینه و تفسیر، تعریف کرده است (عدلی، ۱۳۸۴). در واقع داده¬ها اولین سطح مدیریت دانش را تشکیل می¬دهند و عبارت¬اند از ارقام، اعداد، نمودارها و نظایر این¬ها که به خودی خود تولید معنی نمی¬کنند.

۲-۲-۴ مفهوم اطلاعات
دومین سطح مدیریت دانش را اطلاعات تشکیل می¬دهد. این سطح، داده¬های کمی خلاصه شده را در بر می¬گیرد که گروه¬بندی، ذخیره، پالایش و سازماندهی شده¬اند تا بتوانند معنی¬دار شوند. اطلاعات داده¬هایی است که با هم ارتباط داشته و هدف معینی را دنبال می¬کند. بنابراین اطلاعات به زبان ساده، درک روابط بین قطعات داده¬ها یا بین قطعات داده¬ها با اطلاعات دیگر است (ابطحی و صلواتی، ۱۳۸۵).

تحقیق بررسی کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای …

تحقیق حاضر با عنوان بررسی کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند از سری تحقیق های رشته علوم تربیتی میباشد. … در تمامی مؤلفه های مدیریت دانش، اعضای هیأت علمی با مدرک تحصیلی دکتری میانگین نمره بالاتری نسبت به اعضای هیأت علمی کارشناسی ارشد داشتند اما بررسی سطح معنی-داری آزمون برای …

مبانی نظری مدیریت دانش، معناسازی و دانش آفرینی، شیوه های …

مبانی نظری مدیریت دانش، معناسازی و دانش آفرینی، شیوه های (مؤلفه های) مدیریت دانش. توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله. توضیحات نظری کامل در مورد متغیر. رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب. منبع : انگلیسی وفارسی دارد …

دانلود مبانی نظری مدیریت دانش، معناسازی و دانش آفرینی، شیوه …

مبانی نظری مدیریت دانش، معناسازی و دانش آفرینی، شیوه های (مؤلفه های) مدیریت دانش. قیمت پایه, ۲۷,۰۰۰ تومان. مالیات, ۱,۳۵۰ تومان. جمع فاکتور, ۲۸,۳۵۰ تومان. نام (اختیاری). نام خانوادگی (اختیاری). ایمیل (لازم), * نامعتبر. موبایل (اختیاری). دانلود > …

بایگانی‌ها مدیریت دانش وعوامل مؤثر در مدیریت دانشمبانی – il3

و پیشینه پژوهش مدیریت دانش وعوامل مؤثر در مدیریت دانش دارای ۴۵ صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر …

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش – دانلود نمونه مبانی …

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش. فروشنده فایل. کد کاربری ۴۶۷۴٫ تمام فایل ها. جزئیات: توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه. توضیحات نظری کامل در مورد متغیر. پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر …

بایگانی‌ها وعوامل – ll9

۲-۲-۵ مفهوم دانش ۱۵ ۲-۲-۶ انواع دانش ۱۶ ۲-۳ معناسازی و دانش آفرینی ۱۷ ۲-۴ مفهوم مدیریت دانش ۲۰ ۲-۵ عوامل مؤثر در مدیریت دانش ۲۲ ۲-۵-۱ نقش فناوری اطلاعات در مدیریت دانش ۲۲ ۲-۵-۲ نقش فرهنگ سازمانی در مدیریت دانش ۲۳ ۲-۵-۳ نقش مدیریت در مدیریت دانش ۲۴ ۲-۶ شیوههای (مؤلفههای) مدیریت دانش ۲۴ ۲-۷ ابعاد مدیریت دانش ۲۷

ماردین فایل مبانی نظری و پیشینه مدیریت دانش

تحقیق, مقاله, مبانی نظری و ادبیات پژوهش, اقدام پژوهی, گزارش کارآموزی و پروژه های کارآفرینی.

[PDF]دانش و یادگیری: مبانی نظریه ارتباط گرایی

تجربه می كردند؛ به گونه ای كه شیوه كسب دانش دچار تحول اساسی شده است. … گرایی ۲با عنوان »ارتباط گرایی« از سوی زیمنس. سیمنز، جورج )۱۳۹۲(. دانش و یادگیری: □. مبانی نظریه ارتباط گرایی. ترجمه حسین. اسكندری. تهران: آوای نور، ۲۴۰ .۱۳۹۲ صفحه. … نظریه ارتباط گرایی و اندیشه های زیمنس درباره دانش و یادگیری، آغاز و رساله دكتری.

نقش و اهمیت مدیریت دانش در سازمان های یادگیرنده |۴۴۸۱۸| مقاله …

اف و در ۹ صفحه شامل: چکیده مقدمه ادبیات نظری تحقیق مدیریت دانش استراتژی های مدیریت دانش سازمان یادگیرنده مدیریت دانش و سازمان یادگیرنده جمع بندی و نتیجه … ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش

مدیریت سایت آرزوی لحظاتی پر از موفقیت برای شما دارد و پس از تلاشهای مستمر همکاران فایل مارکت مجموعه مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش برایتان آماده شده است تا بتوانید به اهداف خود برسید و خود را به موفقیت برسانید. بخش مهم در خرید های اینترنتی اطمینان از تحویل آنی فایل است که از این جهت فروشگاه فایل مارکت دارای …

درباره ی google

همچنین ببینید

مقاله خاتم کاری همراه پاورپوینت

مقاله خاتم کاری همراه پاورپوینت مقاله خاتم کاری همراه پاورپوینت در این مقاله با شیوه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *