خانه / دسته‌بندی نشده / مبانی نظری بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان

مبانی نظری بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان

مبانی نظری بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان  مبانی نظری بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان default3
دسته: رشته فناوری اطلاعات (IT)
بازدید: ۱ بار

فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۷۱۱ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۰۲

هدف از این مبانی نظری بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان بانک مهر اقتصاد می باشد

قیمت فایل فقط ۴۹,۰۰۰ تومان

خرید  مبانی نظری بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان dl

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته فناوری اطلاعات

بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان بانک

چکیده

افزایش روزافزون سطح رقابت در بازار، مدیران و تحلیل گران سازمان ها را وادار ساخته به دنبال راهکارهایی باشند که مزیت رقابتی را برای سازمان به ارمغان آورند. بر اساس مطالعات موجود، استفاده از دانش مشتری جهت اتخاذ استراتژی‌های لازم برای جلب رضایت مشتری می تواند سازمان ها را به سمت تحقق این هدف سوق دهد. از سوی دیگر گسترش بهره گیری از فناوری های بروز در زمینه اطلاعات و ارتباطات خصوصاً در بانک ها باعث بر جای ماندن حجم عظیمی از داده ها گشته که تحلیل و تصمیم-گیری بر اساس آن ها با روش های معمول گزارش گیری و روش-های آماری امکان پذیر نمی باشد. داده کاوی ابزار بروز و قدرتمندی است که در این پایان نامه جهت تحلیل داده ها به جهت استخراج دانش مشتری پیشنهاد می گردد.

هدف از این تحقیق با عنوان «مدیریت دانش مشتریان بانک مهر اقتصاد با استفاده از تکنیک های داده‌کاوی»، بخش‌بندی مشتریان بانک مهر اقتصاد، باهدف کشف ویژگی‌های رفتاری مشابه، برای کمک به مدیران این بانک جهت تسهیل اتخاذ استراتژی‌های متناسب با هر بخش و در نتیجه حفظ، تقویت و یا توسعه ارتباط با مشتریان و نهایتاً سودآوری برای این بانک می باشد. داده‌های خام مورد نیاز جهت این مطالعه از پایگاه داده‌های بانک مهر اقتصاد استخراج شده است.

كلمات كلیدی :

داده کاوی

کشف دانش

مدیریت دانش مشتری

خوشه بندی مشتریان

مقدمه

در سال های اخیر دانش به عنوان منبعی ارزشمند در کنار منابعی چون کار، زمین، سرمایه قرار گرفت و به عنوان موتور تولیدکننده درآمد و یك دارایی مهم و راهبُردی برای سازمان شناخته شد. از طرفی به دلیل وجود رقابت شدید در بین کسب و کارهای امروزی از جمله صنعت بانکداری، مشتری و توجه به جایگاه او و ارتباط با او اهمیت ویژه ای یافته است. بنابراین مبحث بسیار مهم مدیریت دانش مشتری مطرح گردید که امروزه مطالعات بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. مدیریت دانش مشتری با استفاده از راهکارهای مختلف مدیریت دانش نظیر روش‌های داده‌کاوی زمینه بسیار خوبی را جهت استفاده مفید از گنجینه گران‌بهای دانش مشتری فراهم می آورد.

از سوی دیگر در عصر حاضر بهره گیری از فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات در عرصه های مختلف کسب وکار به امری گریزناپذیر مبدل گشته است. به طور خاص صنعت بانکداری از جمله صنایعی است که به‌کارگیری فناوری های روز دنیا در این صنعت می تواند مزیت رقابتی انکارناپذیری را برای آن ایجاد نماید. بنابراین این صنعت نیز از بهره گیری از بروزترین فناوری ها مستثنا نبوده و مواردی مانند بانکداری الکترونیک، سیستم‌های یکپارچه بانکداری ، دستگاه های خودپرداز، کارت های اعتباری، پایانه های خرید الکترونیک و… از مصادیق این امر می باشد.

ورود فناوری های جدید به سازمان سبب افزایش چشمگیر سرعت تولید اطلاعات و در نتیجه بر جای ماندن حجم عظیمی از داده‌ها گشته است. از آنجا که این داده‌ها اغلب حجیم و وسیع می-باشند، معمولاً به صورت خام قابل‌استفاده نیستند، بلکه دانش موجود در آن ها باید استخراج گردد. با این وجود که ارزش این داده‌ها بر کسی پوشیده نیست، حجم بسیار بالای داده‌های ارزشمند موجود، تحلیل و بهره گیری از آن ها را به امری چالش‌برانگیز مبدل ساخته است.

چرا که تحلیل به واسطه روش‌های گزارش گیری سنتی در این مقیاس امکان پذیر نیست و روش‌های آماری موجود نیز از ظرفیت کافی جهت تحلیل این داده‌ها برخوردار نمی باشند. بنابراین باید به دنبال راهکاری بود که با غلبه بر این محدودیت، امکان انجام مطالعاتی جامع تر با نتایج دقیق تر و درصد خطای پایین تر را ممکن سازد. این مسئله گواهی بر لزوم به‌کارگیری روش‌های نوین تحلیل داده‌ها جهت حصول دانش، نظیر روش داده‌کاوی خواهد بود.دانش قابل توجهی که در زمان استفاده از خدمت یا مصرف کالا توسط مشتری، بین مشتری و سازمان تبادل می شود، به عنوان منبعی مهم برای سازمان شناخته می شود و کسب و بهره برداری از آن به یک مزیت رقابتی در سازمان ها تبدیل شده است.مدیریت دانش مشتری دربردارنده فرایندهایی ست که با شناسایی و اکتساب اطلاعات مشتری و نیز ایجاد و بهره برداری از دانش مشتریان، مربوط است [۹]. چنین اطلاعاتی در ماورای محدوده های خارجی سازمان قرار دارند و دانشی که از آن ها استخراج می شود موجب ایجاد ارزش برای سازمان و مشتریان آن خواهد شد [۳۲]. در این تحقیق مسئولیت کشف دانش بر عهده الگوریتم‌های داده‌کاوی خواهد بود. در ادامه از این دانش به عنوان راهنما در مسیر اتخاذ استراتژی‌های سازمان، بهره گیری می شود.

فهرست مطالب

فصل دوم ۱۲

۲-۱- مقدمه ۱۳

۲-۲- مدیریت دانش ۱۴

۲-۲-۱- دانش چیست؟ ۱۵

۲-۲-۲- هرم دانش ۱۵

۲-۲-۳- انواع دانش ۱۶

۲-۲-۳-۱- دانش صریح ۱۶

۲-۲-۳-۲- دانش ضمنی ۱۶

۲-۲-۴- مدیریت دانش چیست؟ ۱۷

۲-۲-۵- استراتژی‌های مدیریت دانش ۱۸

۲-۲-۵-۱- استراتژی اجتماعی سازی (تبدیل دانش پنهان به پنهان) ۱۹

۲-۲-۵- ۲- استراتژی برونی سازی (پنهان به آشکار) ۱۹

۲-۲-۵- ۳- استراتژی ترکیب سازی (آشکار به آشکار) ۲۰

۲-۲-۵- ۴- استراتژی درونیسازی (آشکار به پنهان) ۲۰

۲-۲-۶-معایب عدم بهرهگیری از دانش در سازمان ۲۰

۲-۲-۷- اهداف مدیریت دانش ۲۱

۲-۲-۸- مدل های مدیریت دانش ۲۱

۲-۳- مدیریت دانش مشتری ۲۳

۲-۳-۱- انواع دانش مشتری ۲۴

۲-۳-۲- مدل مدیریت دانش مشتری ۲۸

۲-۴- مدیریت ارتباط با مشتری ۲۹

۲-۴-۱- مدیریت ارتباط مشتریان در نظام بانکی ۳۲

۲-۴-۲- مدیریت ارتباط با مشتری: اهداف، مزایا و چالش‌ها ۳۳

۲-۵- مقایسه مفاهیم CKM و KM و CRM 34

۲-۶- تاریخچه‌ای از بانک و بانکداری ۳۷

۲-۷- سیر تحول فناوری اطلاعات در صنعت بانكداری ۳۸

۲-۷-۱ دوره اول: اتوماسیون پشت باجه ۳۸

۲-۷-۲- دوره دوم: اتوماسیون جلوی باجه ۳۸

۲-۷-۳- دوره سوم: اتصال مشتریان به حساب‌هایشان ۳۸

۲-۷-۴- دوره چهارم: یکپارچه‌سازی سیستم‌ها و مرتبط كردن مشتریان با تمامی عملیات بانكی ۳۹

۲-۷-۵- بانكداری الكترونیك ۳۹

۲-۸- داده‌کاوی ۴۰

۲-۸-۱- مقایسه روش‌های آماری و داده‌کاوی ۴۰

۲-۸-۲- مفهوم داده‌کاوی ۴۲

۲-۸-۳- داده‌کاوی و کشف دانش ۴۴

۲-۸-۴- فرایند داده‌کاوی ۴۵

۲-۸-۵- معرفی روش‌های داده‌کاوی ۵۱

۲-۸-۵-۱- دسته‌بندی ۵۳

۲-۸-۵-۲- درخت تصمیم ۵۳

۲-۸-۵-۳- شبکه‌های عصبی ۵۵

۲-۸-۵-۴- پیش بینی ۵۶

۲-۸-۵-۵- خوشه‌بندی ۵۶

۲-۸-۵-۵- انواع خوشه‌بندی ۵۷

۲-۸-۵-۵-۲- معیارهای ارزیابی در خوشه‌بندی ۵۹

۲-۸-۵-۶- تحلیل انحراف ۶۰

۲-۸-۵-۷- قواعد وابستگی (انجمنی) ۶۱

۲-۸-۵-۸- تحلیل توالی ۶۱

۲-۸-۶- نرم‌افزار داده‌کاوی ۶۲

۲-۸-۷- کاربردهای داده‌کاوی ۶۳

۲-۸-۷-۱- داده‌کاوی در صنعت بانكداری ۶۳

۲-۹- پیشینه تحقیق ۶۵

۲-۹-۱- کاربرد داده‌کاوی در بخش‌بندی و مدل‌سازی رفتاری مشتریان در صنعت بانکداری ۶۶

۲-۹-۲- کاربرد داده‌کاوی در ارزیابی اعتبار مشتریان ۶۸

۲-۹-۳- کاربرد داده‌کاوی در زمینه کشف تقلب ۶۹

۲-۹-۴- کاربرد داده‌کاوی در تحلیل روی‌گردانی مشتری ۶۹

۲-۱۰- جمع‌بندی مطالب فصل ۷۴

منابع و مآخذ

فهرست جدول‌ها

جدول ۲-۱ انواع مختلف تبدیلات دانش ۱۹

جدول ۲-۲ مقایسه مفاهیم مدیریت دانش، مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش مشتری ۳۵

جدول ۲-۳ مقایسه روش‌های تحلیل آماری و داده‌کاوی ۴۱

جدول ۲-۴ فعالیت‌های مربوط به فازهای CRISP-DM و خروجی هر فعالیت ۵۰

جدول ۲-۵ نمونه داده‌های مورد نیاز در یک مسئله مدل‌سازی به روش دسته‌بندی ۵۴

جدول ۲-۶ معیارهای محاسبه شباهت در خوشه‌بندی ۵۹

جدول ۲-۷ معیارهای محاسبه فاصله در خوشه‌بندی ۶۰

جدول ۲-۸ پژوهش‌های انجام‌گرفته در زمینه کاربرد داده‌کاوی در صنعت بانکداری ۷۱

فهرست تصاویر و نمودارها

شکل ۲-۱ سلسله‌مراتب دانش ۱۶

شکل ۲-۲ دانش صریح فقط بخش کوچکی از دانش را تشکیل می‌دهد. ۱۷

شکل ۲-۳ مدل مدیریت دانش پروبست و رمهارد ۲۲

شکل ۲-۴ چارچوب خوشه انگور جهت نوع شناسی دانش مشتری ۲۶

شکل ۲-۵ مدل مدیریت دانش مشتری ۲۸

شکل ۲-۷ گام‌های فرایند تولید دانش از پایگاه داده‌ها ۴۴

شکل ۲-۸ متدولوژی فرآیند استاندارد میان صنعتی داده‌کاوی (CRISP-DM) 47

شکل ۲-۹ دسته‌بندی کلی عملکردهای داده‌کاوی ۵۲

شکل ۲-۱۱ نیروهای رقابتی پورتر ۶۴

قیمت فایل فقط ۴۹,۰۰۰ تومان

خرید  مبانی نظری بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان dl

برچسب ها : مبانی نظری بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان , داده کاوی در مدیریت دانش مشتریان بانک , مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی , مدیریت دانش مشتریان بانک با تکنیکهای داده‌کاوی , مدیریت دانش مشتریان بانک با روشهای داده‌کاوی , مبانی نظری مدیریت دانش مشتریان بانک , مبانی نظری مدیریت دانش مشتریان بانک با داده ‌کاوی , مبانی نظری مدیریت دانش مشتری , مبانی نظری داده کاوی

بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان – li4

https://www.li4.ir/بکارگیری-روشهای-داده-کاوی-جهت-مدیریت…/۲۶۸…

Cached

Translate this pageبکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان. دسته: رشته فناوری اطلاعات (IT) بازدید: ۱۱ بار فرمت فایل: doc حجم فایل: ۱۱۰۳ کیلوبایت تعداد صفحات فایل: …

مبانی نظری بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان

order.fileina.com/product-64014-مباني-نظري-مديريت-دانش-مشتر…

Cached

Translate this pageفرمت فایل: doc حجم فایل: ۷۱۱ کیلوبایت تعداد صفحات فایل: ۱۰۲٫ هدف از این مبانی نظری بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان بانک مهر اقتصاد می …

بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان – آرمون

armon.blogsky.com/1396/06/13/post-111/

Cached

Translate this pageمبانی نظری پیشنهاد چارچوبی برای شخصی سازی تبلیغات الکترونیکی با داده کاوی … مبانی نظری بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان.

بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان – دانلود – دانلود فایل

filesell.cf/بکارگیری-روشهای-داده-کاوی-جهت-مدیریت-د/

Cached

Translate this pageبرای مشاهده این مطلب لطفا برروی لینک زیر کلیک کنید. دانلود مستقیم : بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان. عنوان این مقاله : بکارگیری روشهای داده …

مبانی نظری بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان …

jadidtarinsite.com/مبانی-نظری-بکارگیری-روشهای-داده-کاوی-ج/

Cached

Translate this pageSep 2, 2017 – حجم فایل: ۷۱۱ کیلوبایت تعداد صفحات فایل: ۱۰۲. هدف از این مبانی نظری بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان بانک مهر اقتصاد می …

پروپوزال بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان – onvil

onvil.ir/پروپوزال-بکارگیری-روشهای-داده-کاوی-جه/

Cached

Translate this pageپروپوزال بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان. دسته: رشته فناوری اطلاعات (IT) بازدید: ۲۱ بار فرمت فایل: doc حجم فایل: ۸۸ کیلوبایت

بکار گیری داده کاوی جهت تجزیه و تحلیل زمینه های کلیدی تاثیرگذار …

download-thesis.com/…/بکار-گیری-داده-کاوی-جهت-تجزیه-و-تحلی…

Cached

Translate this pageبکار گیری داده کاوی جهت تجزیه و تحلیل زمینه های کلیدی تاثیرگذار جهت … فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق. … ۲-۷ مزایای بکارگیری داده‌کاوی در مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر تلفن … فصل سوم: روش شناسی و بیان یافته‌های تحقیق. …. کسب و گردآوری، ذخیره‌سازی، بکارگیری، انتقال و تسهیم اطلاعات و دانش سازمانی را …

مبانی نظری بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان …

e11.ir/مبانی-نظری-بکارگیری-روشهای-داده-کاوی-ج/

Cached

Translate this pageعنوان این مقاله : مبانی نظری بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان. هدف از این مبانی نظری بکارگیری روشهای داده کاوی جهت مدیریت دانش مشتریان بانک …

[PDF]بررسی و تبیین نقش مدیریت دانش مشتری در بهبود عملکرد سازمانی

bar.yazd.ac.ir/article_167_5236cc4515f25f40c99e157a6ceb5e44.p…

Cached

Translate this page
by حاجی کریمی – ‎۲۰۱۳
همچنین دریافت داده ها، پردازش داده و توسعه دانش مشتری بر مدیریت ارتباط با … خود در مدیریت دانش درون سازماني مي کند و از آن در جهت دستیابي به اهداف سازمان کمک مي گیرد، … روشي تکنولوژیک برای گردآوری اطالعات درباره مشتری مي باشد تا بتواند بر رفتار مشتری از طریق … مبانی نظری و پیشینه تحقیق … داده کاوی در مورد مشتریان.

[DOC]” شناسايي عوامل موثر بر بکارگيري تجارت الکترونيکي: مطالعه بين …

https://tmj.um.ac.ir/index.php/manag/article/download/…/1510

Cached

Translate this page
by انصاری رنانی – ‎۲۰۱۰ – ‎Related articles
هدف تحقيق ارزيابي اثر مديريت دانش در خلق استراتژي رقابتي تمايز از مجراي زنجيره ارزش … براي تدوين چارچوب نظري مدل تحقيق ادبيات و پيشينه تحقيق بررسي و مدل …. به ارزيابي اثر مديريت دانش بر يک عامل مانند نوآوري يا مديريت روابط با مشتريان …. جهت توضيح چهار فرآيند لازم براي ايجاد و استفاده از دانش در سازمان ارائه داده اند.

درباره ی google

همچنین ببینید

مقاله خاتم کاری همراه پاورپوینت

مقاله خاتم کاری همراه پاورپوینت مقاله خاتم کاری همراه پاورپوینت در این مقاله با شیوه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *