خانه / دسته‌بندی نشده / مبانی نظری آموزش از راه دور،آموزش مجازی

مبانی نظری آموزش از راه دور،آموزش مجازی

مبانی نظری آموزش از راه دور،آموزش مجازی

مبانی نظری آموزش از راه دور،آموزش مجازی
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها ۰
فرمت فایل docx
حجم فایل ۷۵ کیلو بایت
تعداد صفحات فایل ۷۷

دانلود مبانی نظری آموزش از راه دور،آموزش مجازی  مبانی نظری آموزش از راه دور،آموزش مجازی dl


گزارش تخلف برای مبانی نظری آموزش از راه دور،آموزش مجازی  مبانی نظری آموزش از راه دور،آموزش مجازی Report
مبانی نظری آموزش از راه دور،آموزش مجازی  مبانی نظری آموزش از راه دور،آموزش مجازی nopic

فروشنده فایل

کد کاربری ۱۱۱۳
کاربر  مبانی نظری آموزش از راه دور،آموزش مجازی User2

مبانی نظری آموزش از راه دور،آموزش مجازی


توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری



مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۰
مبانی نظری تحقیق……………………………………………………………………………………………………………… ۳۲
بخش اول:آموزش از راه دور…………………………………………………………………………………………………… ۳۲
تعریف آموزش از راه دور…………………………………………………………………………………………………….. ۳۲
خلاصه ویژگی های آموزش از راه دور……………………………………………………………………………………. ۳۴
مزایای آموزش از راه دور………………………………………………………………………………………………………….. ۳۴
محدودیت های آموزش از راه دور………………………………………………………………………………………………..۳۶
نسل های تکنولوژی آموزش از راه دور…………………………………………………………………………………………..۳۷
نسل اول…………………………………………………………………………………………………………………………….۳۷
نسل دوم ……………………………………………………………………………………………………………………………۳۸
نسل سوم…………………………………………………………………………………………………………………………….۳۹
نسل چهارم………………………………………………………………………………………………………………………….۴۰
بخش دوم:آموزش مجازی………………………………………………………………………………………………………….۴۱
تعریف آموزش مجازی……………………………………………………………………………………………………………..۴۱
ضرورت و اهمیت آموزش مجازی………………………………………………………………………………………………..۴۴
پیشینه آموزش مجازی در جهان……………………………………………………………………………………………………۴۵
پیشینه آموزش مجازی در ایران……………………………………………………………………………………………………۴۷
منافع آموزش مجازی در ایران……………………………………………………………………………………………………..۴۸
مشکلات آموزش مجازی در ایران……………………………………………………………………………………………….۴۹
مزایای آموزش مجازی……………………………………………………………………………………………………………..۵۰
مزایای استفاده از آموزش مجازی برای سازمان ها و موسسات………………………………………………………….۵۱
مزایای استفاده از آموزش مجازی برای یادگیرندگان……………………………………………………………………..۵۲
معایب آموزش مجازی……………………………………………………………………………………………………………..۵۴
مشکلات آموزش مجازی برای سازمان ها و موسسات……………………………………………………………………۵۴
مشکلات آموزش مجازی برای یادگیرندگان……………………………………………………………………………….۵۵
مقایسه آموزش مجازی با آموزش سنتی…………………………………………………………………………………………۵۵
انواع آموزش مجازی……………………………………………………………………………………………………………….۵۶
………………………………………………………………………………………….۵۶ online آموزش مجازی به صورت …………………………………………………………………………………………۵۷ offline آموزش مجازی به صورت
نقش تعامل در آموزش مجازی…………………………………………………………………………………………………..۵۸
تعریف و ارزش تعامل در آموزش مجازی……………………………………………………………………………………..۵۸
انواع تعامل در آموزش مجازی…………………………………………………………………………………………………..۵۸
بخش سوم:طراحی آموزش مجازی……………………………………………………………………………………………..۶۱
ویژگی های اصلی درسیستم آموزش مجازی………………………………………………………………………………….۶۱
انگیزه یادگیرنده…………………………………………………………………………………………………………………۶۲
رابط یادگیرنده …………………………………………………………………………………………………………………۶۳
ساختار محتوی و ترتیب آن……………………………………………………………………………………………………۶۳
پیمایش……………………………………………………………………………………………………………………………۶۴
تعامل آموزشی……………………………………………………………………………………………………………………۶۵
اجزای یک سیستم آموزش مجازی…………………………………………………………………………………………….۶۶
بخش چهارم:دانشگاه مجازی……………………………………………………………………………………………………۷۰
تعریف دانشگاه مجازی………………………………………………………………………………………………………….۷۰
اجزای دانشگاه مجازی……………………………………………………………………………………………………………۷۱
اهم ویژگی های دانشگاه مجازی……………………………………………………………………………………………….۷۲
مزیت های دانشگاه مجازی………………………………………………………………………………………………………۷۲
نقاط ضعف دانشگاه مجازی…………………………………………………………………………………………………………۷۳
قلمرو فعالیت های دانشگاه مجازی………………………………………………………………………………………………….۷۴
اهداف آموزش مجازی در دانشگاه ها……………………………………………………………………………………………..۷۵
سیر تحول و توسعه آموزش مجازی در دانشگاه های ایران…………………………………………………………………….۷۵
پیشیته تحقیق
تحقیقات داخلی……………………………………………………………………………………………………………………..۷۶
تحقیقات خارجی…………………………………………………………………………………………………………………….۸۲

مقدمه:
ما در حال گذر از جامعه صنعت – محور به جامعه اطلاعات – محور، یا به عبارت دیگر گذر از دنیای فیزیکی به دنیای مجازی هستیم . ورود به عصر اطلاعات و زندگی اثر بخش در جامعه اطلاعات – محور، مستلزم شناخت ویژگی های آن است.یکی از نهادهای اجتماعی که در این عصر دستخوش تغییرات وسیع خواهد شد ، نهاد آموزش و یادگیری در سطوح عمومی و عالی است . در گذر به جامعه اطلاعاتی ، نقش عمده بر دوش دانش آموختگان جامعه است و آموزش و یادگیری می باید براساس رویکرد های جدید تنظیم شود . پیش نیاز وارد شدن به این پهنه ، گسترش سریع و وسیع آموزش مجازی ، از پایین ترین تا بالاترین سطح نظام آموزشی کشور می باشد.(سرچمی،۱۳۸۷)
در واقع کاربرد فناوری اطاعات و ارتباطات در آموزش نوعی از یادگیری را بوجود آورده است که در آن ضرورتی وجود ندارد که یادگیری حضوری و رودررو باشد و انتظار میرود که یادگیری در محیط های غیرکلامی نیز امکان پذیر باشد.(ویتکر ،۱۹۹۵)
آموزش مجازی شامل آموزش مبتنی بر رایانه ، آموزش مبتنی بر اینترنت، آموزش مبتنی بر وب، پارادیم های جدید،و محصول فناوری اطلاعات می باشند که بشریت را به سمت یک انقلاب بزرگ آموزشی سوق می دهند . گذر از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی لزوماً یک حرکت تکاملی نیست، بلکه جهشی ساختاری است. (دانشگاه بین المللی ایران ، ۲۰۰۲)
آموزش مجازی معمولاً انعطاف پذیری دسترسی را در هر مکان و زمان فراهم می کند ، دراصل به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا زمان و فضا را در نوردند ،بنابراین محتوای یادگیری باید به شکل صحیح طراحی شده باشد تا یادگیرنده را درگیر وفعال کند ویادگیری راارتقا بخشد .
به عقیده ی روست ( ۲۰۰۲) تحقق وعده و نوید های آموزش مجازی ، نیازمند داشتن تعهد و منابع است . منابع باید درست و صحیح انتخاب شوند و محتوای آموزش مجازی باید به شکل صحیح طراحی شده باشد . این نوع از آموزش باید بر امر یادگیری و نیز بر یادگیرندگان تمرکز یابد و پشتوانه های کافی در این زمینه مهیا شود . (زمانی،۱۳۸۵)
برای نخستین بار امکان جهش از موقعیت عقب ماندگی به موقعیت پیشرفته برای کشورها فراهم شده است . دراین میان میزان توسعه و کاربرد فناوری و ارتباطات در آموزش ، مهم ترین شاخص پیشرفت به شمار می رود و آموزش مجازی یا آموزش الکترونیکی، مهم ترین عامل علمی و فرهنگی محسوب می شود. به عبارت دیگر آموزش مجازی کلید گذر نیروی انسانی به جامعه اطلاعاتی می باشد و گذر به جامعه اطلاعاتی با نرخ سواد مجازی – به مفهوم توان خواندن و نوشتن و میزان بهره وری از سامانه های اطلاعاتی و ارتباطی – رابطه مستقیم دارد. (دانشگاه بین المللی ایران ، ۲۰۰۲ )
پژوهش حاضر به بررسی امکان سنجی پیاده سازی آموزش مجازی در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی پرداخته است و نیز به دنبال آن بوده است تا بتواند راهکارهای مناسبی در همین زمینه ارائه نماید.بر همین اساس در این فصل به مباحث نظری مرتبط با موضوع پژوهش پرداخته شده است.

مبانی نظری تحقیق:
بخش اول آموزش از راه دور
تعریف آموزش از راه دور:
آموزش از راه دور پدیده ای است که در پی تمایل فراگیران به دسترسی غیر حضوری به مطالب درسی،محدودیت هاس زمانی و مکانی و مشکلات حضور اجباری و به موقع در کلاس های درسی بوجود آمد.(آنونیمیوس،۲۰۰۱)
هولمبرگ(۱۹۸۹)آموزش از راه دور را اصطلاحی برای بیان روش های مختلف تدریس و یادگیری می داند که مستقیماً تحت نظارت معلم در یک مکان و زمان و مکان معین انجام نمی گیرد،اما از یک برنامه ریزی و آموزش سازمان یافته برخوردار است و به وسیله یک سازمان آموزشی تدارک دیده می شود.
کیگان (۱۹۹۳)،از آموزش از راه دور به عنوان روشی یاد می کند که در آن دانشجو مسئول یادگیری روش خویش است و یادگیرنده و یاد دهنده در تعامل آموزشی خود به ارتباط چهره به چهره نیازی ندارند .(به نقل از زمانی و مقدسی ،۱۳۷۷).
آموزش از راه دور نظام آموزشی صنعتی شده ای است برای سازمان دادن فرایند یاددهی-یادگیری به وسیله یک سازمان،به منظور انتخاب و کاربرد راهکارهایی برای استفاده از فناوری های جدید در آموزش،تا بتواند ارتباط دو سویه ای میان یاددهنده و یادگیرنده ایجاد کند که هدف آن تسهیل فرایند یادگیری و ارزشیابی میزان آن از سوی یادگیرنده است.(ابراهیم زاده،۱۳۸۱)
در توصیف مفهوم آموزش از راه دور،می توان آنرا فرایند نظام مندی برای ارائه آموزش به یادگیرندگانی که از نظر زمانی و مکانی از یکدیگر جدا هستند در محل کار و زندگی شان دانست که با استفاده از رسانه های گوناگون صورت می پذیرد.( یونسکو،۲۰۰۷)

[PDF]آﻣﻮزش اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ از ﺗﺌﻮري ﺗﺎ ﻋﻤﻞ ﭼﮑﯿﺪه

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ – آﻣﻮزش اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان. اﺑﺰاري ﺟﺪﯾﺪ. ، اﯾﻦ ﺣﻮزه را ﻣﺘﺤﻮل ﺳﺎﺧﺘﻪ اﺳﺖ و اﻣﮑﺎن. ﯾﺎدﮔﯿﺮي را در ﻫﺮ زﻣﯿﻨﻪ، ﺑﺮاي ﻫﺮ ﻓﺮد، در ﻫﺮ زﻣﺎن، و در ﻫﺮ ﻣﮑﺎن. را. ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﺎدام. اﻟﻌﻤﺮ. ﻓﺮاﻫﻢ آورده اﺳﺖ . ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﺤﻮﻻت وﺳﯿﻊ و اﻫﻤﯿﺖ آﻣﻮزش و ﯾﺎدﮔﯿﺮي در ﻋﺼﺮ ﮐﻨﻮﻧﯽ. ،. در. اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ. آﻣﻮزش اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ و ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮي آن ﺧﻮاﻫﯿﻢ ﭘﺮداﺧﺖ. واژﮔﺎن ﮐﻠﯿﺪي: ﻓﻨﺎوري اﻃﻼﻋﺎت. ،. آﻣﻮزش از راه دور.

[PDF]رشد آموزش از راه دور در ایران و جهان – دانشگاه پیام نور

۱۹٫ ﻓﺼﻞ دوم . ﺑﺮرﺳﻲ اﻧﻮاع ﻣﺪل. ﻫﺎي آﻣﻮزش از راه دور. ۲۱٫ دﻳﺪﮔﺎه. ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ در ﭘﻴﺮاﻣﻮن آﻣﻮزش از راه دور. ۲۱٫ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮي آﻣﻮزش از راه دور. ۲۱٫ ﺳﻴﺮ ﺗﻄﻮر ﻧﻈﺮﻳﻪ. ﻫﺎي آﻣﻮزش از راه دور. ۲۳ . ۱٫ ﻧﻈﺮﻳﺔ ﻣﺪل ﺻﻨﻌﺘﻲ آﻣﻮزش از راه دور. ۲۴ . ۲٫ ﻧﻈﺮﻳﺔ ﮔﻔﺘﮕﻮي آﻣﻮزﺷﻲ ﻫﺪاﻳﺖ ﺷﺪه …. ﻫﺎي اﻳﻨﺘﺮﻧﺘﻲ ﺑﻪ دﻧﻴﺎي آﻣﻮزش ﻇﻬﻮر ﺷﻴﻮه ﺗﺎزة آﻣﻮزش از. راه دور را ﺑﺎ ﻋﻨﻮان آﻣﻮزش ﻣﺠﺎزي ﺳﺒﺐ ﺷﺪ و ﺑﺪﻳﻦ ﺗﺮﺗﻴﺐ، ﺷﻌﺎر ﺳﺎزﻣﺎن ﻳﻮﻧـﺴﻜﻮ در.

[PDF]مبانی نظری آموزش باز و از دور – دانشگاه پیام نور

۱۶ تیر ۱۳۷۷ – ۱۴۸ الف- هستی شناسی انسان شناسی ساخت گرایی و کارکرد آن ها در عناصر چهارگانه آموزش از دور. ب- معرفت شناسی ساخت گرایی و کارکرد آن ها در عناصر چهارگانه آموزش از دور ………. ۱۵۰٫ ج- ارزش شناسی ساخت گرایی و کارکرد آن ها در عناصر چهارگانه آموزش از دور ………… ۱۵۲٫ ۲-۶٫مبانی اجتماعی آموزش و یادگیری از دور .

مقاله مبانی نظری آموزش الکترونیکی – سیویلیکا

کلیدواژه‌ها: فناوری اطلاعات، آموزش از راه دور، آموزش الکترونیکی، یادگیری الکترونیکی، ویژگی های آموزش الکترونیکی، طراحی آموزش الکترونیکی … و مراجع استفاده نمایید: قراباغی, حسن و علی اصغر طلایی مشعوف، ۱۳۸۸، مبانی نظری آموزش الکترونیکی، اولین کنفرانس دانشجویی آموزش الکترونیکی، تهران، دانشگاه علم و صنعت ایران، …

[PDF]ر یادگیری الکترونیکی ای ب مقدمه – دکتر محمود بابایی

آموزش بهه کمهک کهامتیو ر. ،«. » آموزش از راه دور. و«. » اینترنت و آموزش و پرورش. « در سال. ۹۸۳۱٫ وسط پژوهشگاه علوم و فنّاوری اطالعها و نشهر پاپهار. منتشر گردیده است . سرفصل. های کتاب. سرفصل. های کتاب. » مقدمه. ای بر یادگیری الکترونیکی. « به شرح زیر است. : فصل اول. : نگاهی به پیشینه. فصل دوم. : مبانی نظری یادگیری و …

تبيين مبانی معرفت شناختی نظام آموزش از راه دور | mohsen …

از آنجا كه منتقدان نظام آموزش از راه دور آن را فاقد بنیانهاي علمی میدانستند ، الزم میآمد كه معتقدان نظام براي توجیه مبانی علمی «آموزش باز»كه بر قابلیتهاي علمی ابزار آموزشی منتخب استوار بود ، به تدوین یک نظام نظري مبادرت كنند . بنابر این پس از گذشتن از یک مرحله تجربی پر بار به تدوین و تبیین مبانی نظري خود پرداختند و …

کتاب مبانی نظری آموزش باز و از راه دور [چ۱] -شبکه جامع کتاب …

کتاب مبانی نظری آموزش باز و از راه دوراثر فهیمه‌سادات حقیقی، مهران فرج‌اللهی بوده و چاپ ۱ آن در سال ۱۳۹۴ توسط انتشارات سامانه اطلاع‌رسانی چاپ و نشر ایران، ارسطو منتشر شده است.موضوعات کتاب شامل Distance education، آموزش از راه دور – ایران، آموزش و پرورش، روشهای آموزش فراگیری، سازمان و مدیریت مدارس، آموزشهای ویژه، سازمان و مدیریت …

[PDF]مبانی پداگوژیکی نظریه های تعامل در آموزش از راه دور:بررسی …

۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ – هدف از این پژوهش، ارائه مبانی پداگوژیکی نظریه های تعامل در آموزش از راه دور و تبیین الگوی تعامل مواد و روش ها: اندرسون در محیط های … بنابراین می توان نتیجه گرفت اساتید، معلمان و دست اندرکاران آموزش در محیط های الکترونیکی یافته ها و نتیجه گیری: برای دســتیابی … اندیشه ها، ایده ها یا اطالعات در دوره مجازی است )۵(.

اعتبارسنجی و تضمین کیفیت آموزش عالی از راه دور : مروری …

آموزش از راه دور: رهیافتی نوین درآموزش و پرورش ایران. فصلنامۀ نوآوریهای آموزشی، ۶ (۱۹). – زمانی، غلامحسین و مقدسی، شهرام (۱۳۷۷). آموزش از دور، رهیافتی بدیل در نظام آموزش کارکنان. دانش مدیریت، ۱۱ (۳۹ و ۴۰). – گریسون، دی. آر. و اندرسون، تری (۱۳۸۴). یادگیری الکترونیکی در قرن بیست و یکم (مبانی نظری و عملی)؛ ترجمه دکتر اسماعیل …

مبانی روش‌شناختی و فلسفی آموزش از دور، نسل‌ها و نظریه‌های آن

هدف تحقیق، ارائة مبانی روش‌شناختی و فلسفی و بیان سیر تحول نسل‌ها و نظریه‌های مهم آموزش از دور است. برای انجام تحقیق از منابع هدفمند در دسترس و کتابخانه‌ای و از شیوة مروری-تحلیلی استفاده شده است. در سال‌های اخیر، آموزش از دور به عنوان یک نظام آموزشی جدید، به علت داشتن توانایی‌هایی چون استفاده از فنّاوری‌های ارتباطی، تعامل …

درباره ی google

همچنین ببینید

مقاله خاتم کاری همراه پاورپوینت

مقاله خاتم کاری همراه پاورپوینت مقاله خاتم کاری همراه پاورپوینت در این مقاله با شیوه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *